Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 23 de desembre del 2013

Pissarra Digital Interactiva (PDI)

Abans de començar a parlar de les PDI cal dir que aquestes no són el mateix que les pissarres digitals. Les pissarres digitals. Aquestes estan integrades per un ordinador i un videoprojector que permet projectar continguts digitals en gran format, idonis per a la visualització en grup. Es pot interactuar sobre les imatges projectades mitjançant els perifèrics de l'ordinador com el ratolí i el teclat. Per altra banda les PDI estan integrades per 3 coses. Un ordinador, un videoprojector i un dispositiu controlador. Mitjançant el videoprojector es poden projectar coses a la pissarra perquè les puguin veure tots els alumnes. Pel que fa el dispositiu controlador sol ser un punter que seria com un guix de les pissarres.

Quina és la diferència entre una PDI i una PD ?
Les dues pissarres estan integrades per un ordinador i un videoprojector igual que les dues estan projectades però la PD es pot projectar sobre una paret o pantalla encanvi la PDI sempre ha d'estar sobre una pissarra digital ja que sinó no funciona.
A més a més, la PD es pot interactuar sobre les imatges projectades utilitzant només el ratolí, teclat....i el valor afegit de les PDI es que a més a més de tot això permet interactuar directament sobre la superfície de projecció a través d'un punter o amb les mans sense necessitat de tenir l'ordinador. 

Recursos per les PDI:

Divendres de la setmana de pràctiques i reflexió vàrem realitzar una conferènca sobre les PDI.
En aquesta conferència un seguit de mestres van explicar com utilitzen les tecnologies a l’aula i a l’escola.  
Les PDI fa poc que ha entrat a les aules encara que l’escola sempre ha tingut tecnologia (els llibres, els quaderns, els bolígrafs,... )aquesta tecnologia però no ha desaparegut mai encara que s’ha actualitzat.  Des de fa uns anys els ordinadors van aparèixer el nostre món i les escoles els han anat incorporant a poc a poc a les aules. La tecnologia vol solucionar o fer alguna millora a on s’incorpora. Pel que fa a l’aula es treballa el tractament de la informació per elaborar un producte i per això podríem fer servir la PDI.
La tecnologia moltes vegades s’anomena amb tecnologies antigues i això fa que no s’entenguin. Moltes vegades el nen es confon i no sap ben bé que ha de fer.  Amb la PDI passa el mateix. Ha agafat el nom d’una antiga tecnologia que sempre ha estat present, una pissarra.  La PDI ja no és una pedra on escrivim amb un guix, és molt més que això.  La PDI ens permet obrir i visita el món i que aquest entri a la nostre aula.
La interacció de les PDI no sempre és bona, ja que com diu el nom és interactiva però la interacció no sempre afavoreix en l’aprenentatge ja que no tots interactuen. Moltes vegades només interactua el professor.
La Marta Palet especialista de música i anglès i Jordi professor d’educació infantil i coordinador venen d’una escola que ha fet un gran salt en l’àmbit de les noves tecnologies. Els alumnes els motiva molt treballar amb ipads i noves tecnologies per fer coses diferents de les quals fan sempre.

Aquest projecte el van començar l’any passat però fa 3 anys que hi ha PDI a totes les classes de la seva escola i primerament van començar amb l’1x1. Van pensar que calia anar més enllà de la PDI ja que allà només interactuava un i per això van introduir els ipads degut a una proposta dels pares.Els professors es van formar molt abans gràcies a l’assessorament d’un professor de Blanquerna. A cada mestre se li va donar un ipad i l’havien de treballar a casa per dominar-lo i poder-lo fer servir bé a l’escola, a les aules.

2 comentaris: